فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


بیوتکنولوژی در کره جنوبی
در تاریخ پنجشنبه، ۰۱ بهمن ۱۳۸۸ توسط irbiotechnews

بیوتکنولوژی کشورها این مقاله بخشی از سلسله مطالبی درباره وضعیت بیوتکنولوژی در کشورهای در حال توسعه موفق در این زمینه است. این مطالب از شماره 3 جلد 24 مجله Nature Biotechnology که در ماه مارس سال 2006 میلادی به چاپ رسیده ترجمه شده است. در این قسمت چشم انداز بیوتکنولوژی در کره جنوبی ارائه شده است.

بیوتکنولوژی دیگر مختص اقتصاد کشورهای غربی نیست. گروهی از کشورها از چهار گوشه جهان، روند رو به رشد استفاده از فرصت ها در بیوتکنولوژی را خارج از مرزهای اروپا وآمریکای شمالی ،آغاز کرده اند.
از زمان پیدایش بیوتکنولوژی نوین در دهه 1970 میلادی، ایالات متحده آمریکا و پس از آن اروپا، صنایع بیوتکنولوژی را در دست داشتند. نسخه 2005 گزارش جهانی بیوتکنولوژی از گروه مشاوران Ernest&Young که شاید معتبرترین گزارش سالانه در اقتصاد بیوتکنولوژی باشد، حاکی ازآن است که استرالیا، رژیم اشغالگر قدس، چین وهند به ترتیب رتبه های پنجم، هشتم، نهم و یازدهم بیوتکنولوژی را در جهان دارند. این در حالی است که کشورهای دیگری مثل کوبا، ژاپن و تایوان نیز در مرحله رشد و شکوفایی در زمینه بیوتکنولوژی می باشند. همچنین چندین اقتصاد در حال رشد دیگر مثل برزیل، شیلی، سنگاپور، آفریقای جنوبی وکره جنوبی در حال جهش آغازین در بخش بیوتکنولوژی می باشند.

بیوتکنولوژی درکره جنوبی
کره جنوبی طی ده سال گذشته بیوتکنولوژی را به عنوان یک بخش راهبردی پیش برده است. بین سال های 2002-1999 به طور بی سابقه ایی 600 شرکت در این زمینه در این کشور تاسیس گردید. این جهش ناگهانی نتیجه برنامه دولت کره جنوبی بود که "برنامه بیوتکنولوژی 2000 " نامیده شد. وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی با این هدف که کره جنوبی تا سال 2010 یکی از 7 قدرت برتر بیوتکنولوژی دنیا باشد، از طرح مذکور حمایت کردند. علی رغم آغاز بسیار خوب وهدف بلند پروازانه دولتمردان این کشور در حال حاضر (سال 2006) تنها 200 شرکت فعال باقی مانده اند. نکته دیگر این که بیشتر این شرکت ها به جای نوآوری در تولید داروهای زیستی، تمرکز خود را روی ارائه خدمات و تدارکات تشخیصی معطوف داشته اند. این امر منعکس کننده عدم بلوغ و تکامل این بخش در این کشور می باشد، علاوه بر این که گسترش تجاری هنوز غلبه خود را بر تحقیقات حفظ کرده است.

از سال 2000 تا 2007 کره جنوبی سرمایه گذاری 4/4 بیلیون دلاری در زمینه بیوتکنولوژی انجام داده است. هم چنین در ده سال گذشته شاهد افزایش سرمایه گذاری مخاطره آمیز و گشوده شدن دریچه دو بازار بورس و سهام به روی تبادلات بورس می باشیم. اولین روزنه برای پیشرفت بیوتکنولوژی در سال 2000 بود و دومین روزنه ی پیشرفت از اوایل سال 2005 آغاز شد هنگامی که بورس کره تدارکات ویژه ای را برای امکان رشد سریع شرکت ها و عمومی سازی اعلام نمود.

قبل از تغییر قوانین که در ماه مارس سال 2005 صورت گرفت، برای شرکت های بیوتکنولوژی امکان ورود به بورس وجود نداشت مگر این که آنها سطح قابل توجهی از سود ومنافع را در سال داشتند. تنها استثناء در این مورد شرکت ماکروژن سئول بود که اولین شرکت بیوتکنولوژی بود که به بازار بورس کره جنوبی وارد شد.

شرکت های بیوتکنولوژی کوچکتر از طریق معامله پایاپای با شرکت های بزرگتر فرصت رشد پیدا کرده و راه را برای امنیت سرمایه گذاری در جهت گسترش محصولات خود گشودند.

به منظور ایجاد یک بخش کار آمد بیوتکنولوژی در کره جنوبی، شرکت ها نیاز به ارتباط پیوسته با شرکت های دارویی دارند و همچنین شرکت های سرمایه گذاری مخاطره آمیز باید سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام دهند.

سیمای کلی بخش بیوتکنولوژی در کره جنوبی
در سال 2000 دولت کره جنوبی با طرح "برنامه بیوتکنولوژی 2000" استراتژی خود را برای توسعه بخش بیوتکنولوژی این کشور اعلام کرد. به واسطه این طرح و حمایت وزارتخانه های مربوط، شاهد سرمایه گذاری در این زمینه به صورت تاسیس شرکت های گوناکون بودیم.

نقاط قوت و محیط تجاری بیوتکنولوژی کره جنوبی

• نقاط قوت
- سطح علمی قوی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی
- زمینه مساعد برای تشویق تولیدات ابتکاری
- شرکت های سرمایه گذار مخاطره آمیز بسیار پیشرفته
- نیروی کار دانشمند با مهارت های بالا
- توانمندی در زمینه هایی مانند : ژنومیکس، تکنولوژی ریز آرایه، انتقال هسته سلول های سوماتیک، اندام های مصنوعی وحیوانات ترانسژنیک.
- چندین شرکت سرویس هایی مثل ژنوتایپینگ وسنتز الیگونوکلئوتید را انجام می دهند.

• وضعیت اعتبارات
- دولت در قالب وام و معافیت های مالیاتی از بخش بیوتکنولوژی حمایت می کند.
- منابع تجاری دیگری ازجمله مالکان، بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های اوراق بهادار نیز در بخش بیوتکنولوژی کره جنوبی وارد شده اند.
- با افزایش تعداد سرمایه گذاری های مخاطره پذیر از سال 2000 در بیوتکنولوژی، چندین شرکت اختصاصی سرمایه گذاری مخاطره پذیر در این بخش بنا نهاده شده است.

منبع: Nature Biotechnology


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD