فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


فراخوان مقاله برای مجله "بیوتکنولوژی کشاورزی"
در تاریخ یكشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۸۸ توسط irbiotechnews

سرویس خبری مجله "بیوتکنولوژی کشاورزی" مقالات پژوهشی به شکل مقاله کامل، مقاله کوتاه و مقاله مروری (به دعوت هیأت تحریریه از متخصصین صاحبنظر) که حاصل تحقیقات نویسنده(گان) در زمینه های بیوتکنولوژی کشاورزی (اعم از گیاهی، دام و طیور، آبزیان و مانند آن در ابعاد مختلف کشت بافت، مهندسی ژنتیک، نشانگرها و استفاده از مواد زیستی در کشاورزی) باشند منتشر می کند.
مقالات ارسالی نبایستی در هیچ مجله یا نشریه ای چاپ شده و یا همزمان به مجله دیگری ارسال شده باشند. زبان اصلی مجله فارسی است، اما مقالات به زبان انگلیسی نیز قابل بررسی و چاپ می باشند. مسئولیت صحت علمی مطالب درج شده در مقاله بر عهده نویسنده(گان) است و ترتیب اسامی و رعایت حقوق همکاران بر عهده نویسنده مسئول مقاله می باشد. هیأت تحریریه در پذیرش و یا رد مقالات ارسالی آزاد است.

راهنمای نگارش و تدوین مقاله

مقاله باید با نرم افزار Word 2003 به بالا آماده شود و با پسوند doc ذخیره گردد. نام فایل مقاله باید با حروف انگلیسی باشد و به نشانی الکترونیکی مجله (jagribiotech@gmail.com)ارسال شود. تأییدیه دریافت مقاله به پست الکترونیکی نویسنده مسئول فرستاده می شود.

مقاله در ابعاد A4، یک خط در میان (Double space) با حاشیه 5/2 سانتی متر از چهار طرف با رعایت کامل اصول آیین نگارش حداکثر در 20 صفحه تایپ شود. قلم نوشته های فارسی باید B lotus با اندازه 14 و قلم نوشته های انگلیسی Times New Roman و اندازه قلم ها 12 باشد و همین قلم و اندازه برای عناوین و نویسندگان ولی به صورت قلم سیاه (Bold) در نظر گرفته شود.

مقاله شامل صفحه مشخصات، چکیده فارسی، واژه های کلیدی فارسی، مقدمه، مواد و روش ها، نتایج و بحث، سپاسگزاری، منابع، چکیده انگلیسی و واژه های کلیدی انگلیسی می باشد.

صفحه مشخصات مقاله باید شامل عنوان مقاله (فارسی و انگلیسی)، نام نویسنده(گان)، رتبه علمی به همراه نام موسسه مربوطه، نشانی پستی و نشانی پست الکترونیک (E-mail)، تلفن و دورنگار آورده شود (هم فارسی و هم انگلیسی). عنوان لازم است کوتاه و رسا باشد. در انتهای صفحه مشخصات آدرس، تلفن و دورنگار نویسنده مسئول مکاتبات جهت پیگیری فرآیند بررسی مقاله آورده شود.

چکیده از 250 واژه تجاوز نکند و با تأکید بر اهمیت موضوع، روش ها و نتایج محتوای مقاله را بازگو نماید و تمام آن در یک پاراگراف نوشته شود. چکیده انگلیسی ترجمه کامل چکیده فارسی و شامل عنوان مقاله بوده و در انتهای مقاله بعد از منابع می آید و در بالای آن عنوان انگلیسی مقاله، نام نویسنده(گان) و آدرس آنها و در انتهای چکیده واژه های کلیدی به زبان انگلیسی نوشته می شود. از آوردن کلمات اختصاری، شماره جدول یا شکل و ذکر منبع در چکیده خودداری شود. در مورد مقالات انگلیسی نیز چکیده به فارسی در پایان مقاله آورده شود.

واژه های کلیدی از 3 تا 5 واژه بلافاصله بعد از چکیده فارسی و انگلیسی به ترتیب حروف الفبا (برای فارسی بر اساس الفبای فارسی و برای انگلیسی بر اساس الفبای انگلیسی) نوشته شود. حالت واژه های کلیدی کج بوده و اصطلاح "واژه های کلیدی" به صورت قلم سیاه (Bold) تایپ شود.

مقدمه شامل بیان مسأله، پیشینه پژوهش، تشریح اهمیت تحقیق بوده و هدف از انجام تحقیق به طور شفاف در انتهای آن ذکر شود.

مواد و روش ها دربرگیرنده مواد مورد استفاده، وسایل کار، طرح و روش تجزیه آماری، شیوه جمع آوری داده ها و نحوه اجرای پژوهش به صورت مشخص و روشن باشد. محل انجام آزمایش، نوع و مشخصات دستگاه های مورد استفاده و مواد شیمیایی (با ذکر نام محل تولید آنها) ذکر شود.

نتایج و بحث شامل یافته های تحقیق، بحث مستدل به صورت مقایسه نتایج تحقیق با یافته های دیگران در این رابطه و نتیجه گیری می باشد. شکل ها و جداول در نتایج و بحث نباید دارای اطلاعات مشابه یا تکراری باشند و اعداد جداول نباید مجددا" به صورت منحنی یا نمودار (به استثنای نقشه) تکرار شوند. هر یک از جداول و نمودارها در صفحه جداگانه بعد از منابع ذکر شوند.

سپاسگزاری از افراد یا موسساتی که به نحوی در انجام تحقیق مشارکت داشته اند در صورت نیاز قبل از منابع آورده شود و عنوان آن "سپاسگزاری" باشد.

منابع به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی آورده شود و ابتدا منابع فارسی و بعد منابع انگلیسی نوشته شوند. شماره منابع انگلیسی باید ادامه شماره گذاری منابع فارسی باشد. در متن نیز برای ارجاع به منابع نام خانوادگی نویسنده اول و دوم و سال انتشار به فارسی نوشته شود و اگر تعداد نویسندگان بیش از 2 نفر باشد فقط نام خانوادگی نویسنده اول و سپس کلمه همکاران و سال اکتفا شود و از نوشتن شماره منابع خودداری شود. در منابع نام مجله باید به طور کامل نوشته شود. در صورتی که نام نویسنده مشخص نباشد در فارسی از کلمه "بی نام" و در انگلیسی از کلمه "Anonymous" استفاده شود. منابع فارسی به انگلیسی برگردانده شوند.

نام نویسندگان و سازمان های خارجی با ذکر شماره برای اولین بار در پاورقی به لاتین نوشته شود. منابع فارسی ترجمه شده از زبان های خارجی باید با نام مترجم ارجاع گردد و بعد از عنوان کتاب یا مقاله واژه "ترجمه" داخل پرانتز درج شود.

از بکاربردن کلمات خارجی غیر از اسامی علمی در متن خودداری و در صورت نداشتن معادل فارسی فراگیر، آنها را به فارسی نوشته و اصل کلمه به صورت پاورقی در همان صفحه ارجاع داده شود. اسامی علمی باید در تمام مقاله با حروف ایتالیک تایپ شوند.

عنوان جدول در بالا و عنوان شکل در زیر آن نوشته شود. از عنوان هایی مثل نمودار، عکس و نقشه استفاده نکنید و فقط از کلمه شکل استفاده نمایید. همه اعداد، واحدها و مقیاس ها در تمام قسمت های مقاله باید به فارسی و بر مبنای واحدهای سیستم متریک استفاده نمود. از ذکر کلمه شماره بعد از جدول یا شکل خودداری شود.

فایل هر شکل، علاوه بر آمدن در متن به صورت جداگانه و با پسوند JPG و با کیفیت حداقل dpi300 به همراه مقاله به آدرس الکترونیکی مجله ارسال شوند. برای چاپ ممکن است شکل ها کوچکتر شوند، لذا نوشته ها و اعداد روی شکل ها درشت و کاملا" خوانا باشند. عکس ها باید دارای مقیاس باشند و در صورت اقتباس از منبع دیگر به آن اشاره شود. شکل رنگی در متن مقاله با هزینه نویسنده چاپ خواهد شد.

مقاله کوتاه با شرایط مقاله کامل و با تدوین حداکثر در 8 صفحه قابل بررسی و چاپ می باشد.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD