فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


وعده هایی برای حمایت از دانشجویان دوره فوق دکتری
در تاریخ شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۸۹ توسط irbiotechnews

فرصت ها
جزئیات آیین نامه اعطای جایزه علمی شهید چمران بنیاد ملی نخبگان به محققان دوره‌های فوق دکتری و دستورالعمل اجرایی آن اعلام شد.

دستورالعمل اجرایی آئین نامه حمایت از دانشجویان دوره پسا دکتری (فوق دکتری) یکی از مصوبات جدید بنیاد ملی نخبگان است که بر اساس آن دانشجویان دکتری که برای ادامه تحصیل به دوره پسا دکتری وارد می‌شوند در صورت داشتن شرایط بنیاد ملی نخبگان، تسهیلات دریافت می‌کنند.

برای این افراد حقوق ماهیانه‌ای به اندازه حقوق استادیار پایه یک در نظر گرفته می‌شود که به مدت یک سال به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود.

بر اساس آیین نامه اعطای جایزه علمی شهید چمران بنیاد ملی نخبگان به محققان دوره‌های پسادکتری، حائزان افتخارات مشمول جوایز علمی و تحصیلی بنیاد به شرط حفظ پویایی هر گاه با تعیین موضوع تحقیق و استاد راهنمای برجسته از یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی معتبر کشور در دوره پسا دکتری پذیرش دریافت کنند، با تایید بنیاد ملی نخبگان از جایزه علمی شهید چمران برخوردار شوند.

جایزه علمی شهید چمران هم شامل مواردی از جمله مقرری ماهیانه حداکثر معادل حقوق ومزایای استادیار پایه یک بر اساس قوانین و مقررات استخدامی اعضای هیئت علمی، کمک هزینه شرکت در یک همایش بین‌المللی و دو همایش ملی، کمک هزینه عمره مفرده طبق ضوابط بنیاد است.

مدت اعطای جوایز یک سال است که در صورت داشتن افتخارات و عملکرد برجسته با استاد راهنما و موافت بنیاد برای یک دوره یک ساله دیگر قابل تمدید است و این جایزه با نظارت استاد راهنما اعطا خواهد شد.

دستورالعمل اجرایی آیین نامه اعطای جایزه علمی شهید چمران بنیاد ملی نخبگان به محققان دوره‌های پسا دکتری، مشتمل بر تعداد مشمولان، میزان کمک هزینه ها، الویت‌های تخصیص جایزه، رشته‌های مورد حمایت، شرایط و ضوابط اخذ پذیرش و سایر موضوعات هر سال به تصویب رئیس بنیاد ملی نخبگان خواهد رسید.

همچنین این دستورالعمل اجرایی آیین نامه در هفت ماده و دو تبصره در یکصدمین جلسه شورای معاونان بنیاد ملی نخبگان مورخ 31/1/89 به تصویب رسیده است.

بر اساس این دستورالعمل، مشمولان دوره‌های پسا دکتری بنیاد ملی نخبگان می‌توانند برای یک بار در فاصله حداکثر سه سال بعد از اتمام دوره دکتری از تسهیلات آیین نامه اعطای جایزه علمی شهید چمران بنیاد ملی نخبگان برخوردار شوند.

متقاضیان باید به صورت تمام وقت در دانشگاه یا موسسه پژوهشی مربوطه مشغول به کار باشند و نمی‌توانند در طول دوره پسادکتری خود فعالیت‌های خارج از دانشگاه یا موسسه پژوهشی داشته باشند.

همچنین داشتن درآمد در چارچوب فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه و موسسه پژوهشی مربوطه مجاز است.

متقاضیان تقاضای خود را به همراه پیشنهاد تحقیقاتی که به تایید دانشگاه یا موسسه پژوهشی رسیده باشد و پذیرش استاد راهنما به بنیاد ارائه می کنند. مقرری ماهیانه هم برابر حقوق و مزایای استادیار پایه یک در ابتدای همان سال تحصیلی است. سالیانه صد جایزه شهید چمران اعطا خواهد شد.

پیشنهاد تحقیقاتی متقاضیان با توجه به ملاک‌های از جمله اهمیت و توجیه پذیری پیشنهاد در ارتباط با سیاست‌های علم و فن‌آوری کلان کشور و دستاوردهای پژوهشی و نوآوری‌های متقاضی قبل از دوره پسا دکتری در کمیته داوری این جایزه مورد بررسی قرار می گیرند.

در بخش دیگری از این دستورالعمل تاکید شده که اعضای کمیته داوری این طرح حداقل سه نفر هستند که توسط معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد انتخاب می‌شوند.

همچنین مقرری ماهیانه محقق پسا دکتری پس از تصویب در بنیاد و آغاز دوره در سه ماهه اول به صورت ماهیانه در وجه محقق پرداخت می‌شود. ادامه پرداخت مقرری ماهیانه در سه ماهه‌های بعدی منوط به ارائه تاییدیه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی توسط استاد راهنما و تایید دانشگاه یا موسسه پژوهشی ذیربط خواهد بود.

کمک هزینه شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی تا سقف 15 میلیون ریال و همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی به میزان دو میلیون ریال است که حسب تقاضای محقق پسا دکتری و ارائه اسناد مثبت شرکت در همایش و تایید معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد در وجه وی توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD