فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


اخبار و مصوبات هیات مدیره انجمن در پاییز 1388
در تاریخ دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۸۸ توسط irbiotechnews

سرویس خبری اهم مصوبات انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در پاییز 1388 را در این مطلب می توانید مطالعه فرمایید.

مقرر گردید قطعنامه نهایی ششمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران برای مراکز مرتبط با زیست فناوری و مسئولین کشور ارسال گردد.

گزارش آقای دکتر ملبوبی از همکاری انجمن ها در ارائه طرح به ممیزی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و تاکید بر دوجانبه بودن این همکاری ها. تاکنون انجمن بیوتکنولوژی 5 طرح را به این معاونت ارائه نموده است.

پیش نویس نظام بیوتکنولوژی در جلسات فوق العاده متعددی مورد بررسی قرار گرفت.
مقرر گردید درخواست وقت ملاقات اعضای هیات مدیره انجمن به صورت کتبی برای وزرای مرتبط با بیوتکنولوژی ارسال گردد و مورد پیگیری قرار گیرد (ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت).

حضور مدیر کل فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آقای دکتر علی اعظم خسروی در جلسه هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی.

ارائه گزارش نظر سنجی از اعضای انجمن در خصوص سند ملی زیست فناوری.

مشارکت و همکاری انجمن به عنوان یک تشکل مردم نهاد تخصصی که محوریت مشارکت فعال متخصصین بیوتکنولوژی در تمامی گرایش های تخصصی در ایران می باشد، با دانشگاه مالک اشتر در برگزاری اولین هم اندیشی اساتید بسیجی در موضوع قابلیت های بیوتکنولوژی در حوزه پدافند غیر عامل. در این زمینه مقرر گردید طی نامه ای به ریاست بسیج اساتید دانشگاه صنعتی مالک اشتر و رونوشت برای ریاست سازمان پدافند غیر عامل کشور اعلام آمادگی شود. در ضمن جناب اقای دکتر تولایی نائب رئیس انجمن، به عنوان نماینده تام الاختیار انجمن در این زمینه معرفی شدند.

در خصوص نامه خانم دکتر زرین مینوچهر دبیر اجرایی سومین همایش بیوانفورماتیک ایران با موضوع مساعدت مالی و معنوی مقرر گردید اطلاعات لازم در خصوص برگزاری همایش در اختیار ایشان قرار گیرد و همچنین مبلغ پنج میلیون ریال حمایت مالی انجام شود مشروط بر آنکه نام انجمن بیوتکنولوژی در تمام مکتوبات همایش بیوانفورماتیک ذکر گردد.

در خصوص نامه آقای لطف الله فروزنده دهکردی قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با موضوع "حفاظت از حقوق دارایی های منتج از پژوهش ها با منابع دولتی و تسهیل تجاری سازی آنها" به همراه جزوه ضمیمه و نامه مسئول فراکسیون مردم نهاد با موضوع "طرح ناظر بر تاسیس و فعالیت انجمن های علمی در ایران" به همراه جزوه ضمیمه، مقرر گردید این اسناد برای اعضای هیئت مدیره انجمن و اعضای حقیقی ارسال گردد تا باتوجه به نظرات اعضا، موارد در کارگروه گروه قوانین انجمن مورد بررسی قرار گیرد و نظر جامع از سوی انجمن ارائه گردد.

در خصوص بررسی پیش نویس اولیه دستور العمل اجرایی قانون ایمنی زیستی در کشور مقرر گردید برای آقای مهندس محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نامه ای ارسال شود که در آن ضمن تاکید بر تمایل انجمن به همکاری مثبت و صمیمانه و کارشناسی با آن سازمان، به نقش بخشی از ساختار کارشناسی و شبه کارشناسی موجود آن سازمان در عدم تعامل سازنده با متخصصین بیوتکنولوژی و محروم کردن کشور از این حوزه های کارکردی از دانش با ظاهر اغواکننده حفظ محیط زیست و تنوع زیستی به جای تدبیر در راستای بهره‌گیری بهینه از میراث خدادادی به کمک دانش و فناوری‌های نوین اشاره شود. همچنین مقرر شد در این نامه به علاقمندی متخصصین ذیریط در تدوین ضوابط و سازوکارهای لازم، مسیر مطمئن در جهت کاهش مخاطرات احتمالی و به حداکثر رساندن ثمرات و تلاش سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی در تدوین قانون ملی ایمنی زیستی کشور و نکات مثبت آن از جمله تکیه بر موجودات زنده تغییر ژنتیک یافته، واگذاری امور به مراجع ذیصلاح کشور از طریق احصاء قوانین موجود و بررسی اسنادی (به جای مشاهدات تکراری) اشاره شود. همچنین مقرر شد در انتهای نامه ضمن تاکید بر پیگیری اجرایی شدن هر چه سریع‌تراین قانون، ابراز امیدواری شود تا دستورالعمل‌های فنی- اجرایی نیز با تعامل صمیمانه و مثبت انجمن های تخصصی بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی و سایر انجمن های مرتبط با نگاه توسعه علم و فناوری و ارتقاء بهره گیری از میراث های ژنتیکی کشور تدوین گردد.

در خصوص نامه آقای دکتر محمود عباسی دبیر کمیته حقوق، اخلاق و استاندارد ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری و دبیر علمی همایش "ایمنی زیستی، از قانون گذاری تا اجرا" مقرر شد آقایان دکتر ملبوبی و دکتر جلالی به عنوان نمایندگان انجمن معرفی شوند.

مقرر شد فایل پیش‌نویس دوم قانون نظام زیست فناوری جهت نظرخواهی اعضای انجمن ارسال گردد تا در مرحله بعد پس از یک جلسه هم‌اندیشی و نهایی سازی، به عنوان طرح تقدیم مجلس شود.

تهیه و تنظیم: خانم رقیه موزونی، مسوول دبیرخانه انجمن


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD